Witlox Van den Boomen (W|VDB) is een sterke multidisciplinaire adviesorganisatie en adviseert over de volle breedte op het gebied van accountancy, fiscale, juridische en HR-vraagstukken. Vanuit de vestigingen in Rosmalen en Waalre werken meer dan 300 professionals nauw samen aan geïntegreerde adviezen voor haar klanten, zowel familiebedrijven als nationale en internationale bedrijven.

W|VDB onderhoudt daarnaast een strategische alliantie met VDB Advocaten Notarissen, wat vanwege beroepsregels twee gescheiden organisaties zijn maar wel met één denkwijze en gezamenlijke aanpak. Klanten kunnen daarmee zowel voor hun financiële en juridische adviezen terecht bij W|VDB. W|VDB heeft de klant centraal gesteld en gericht ingezet op digitalisatie om enerzijds de klant efficiënter te kunnen bedienen maar zeker ook beter omdat alles draait om het adequaat ontsluiten van kennis en advies. Daarnaast heeft W|VDB stevig geïnvesteerd in mensen die de diversiteit van multidisciplinair samenwerken kunnen waarmaken. Uiteindelijk maken de adviseurs van W|VDB het verschil, maar dit kunnen zij beter met de juiste digitale tools op een platform dat makkelijk te delen is met klanten.


Witlox Van Den Boomen

De uitdaging

De afgelopen jaren zijn de activiteiten en het aantal medewerkers van W|VDB flink toegenomen. Hierbij zijn het verbeteren van de efficiency en lean steeds belangrijker geworden om haar klanten beter te kunnen bedienen. Daarnaast merkte de organisatie dat het de mogelijkheden miste om in te spelen op de digitale wereld en snel in te spelen op klantvragen. De basis om dit te realiseren is een goed automatiseringsproces, waardoor de medewerkers van W|VDB ook in staat zijn om commercieel slagvaardiger te acteren.

Voorheen maakte W|VDB gebruik van een maatwerkoplossing in Lotus Notes. Naast dat deze oplossing niet kon inspelen op de veranderende digitale wereld, maakte de organisatie gebruik van verschillende Microsoft producten. Hierdoor was het effectief uitwisselen van informatie tussen de verschillende applicaties niet mogelijk en nam het onderhoud en beheer veel tijd in beslag. Vandaar dat W|VDB opzoek ging naar een nieuwe oplossing om klaar te zijn voor de toekomst. De nieuwe oplossing moet de organisatie de volgende functionaliteiten bieden:

  • up-to-date CRM-systeemmodern
  • Documentmanagement Systeem (DMS)
  • online klantportaaltime / billing module
  • online boekhoudpakket
  • geavanceerd debiteurenbeheer

Belangrijke voorwaarde hierbij was dat medewerkers anyplace, anytime (klant)informatie konden raadplegen en dat multidisciplinair samenwerken mogelijk was. Om dit te realiseren heeft W|VDB de expertise van Ctac en ETTU ingeschakeld.

Download de volledige case Witlox Van den Boomen - Klaar voor de toekomst met volledig digitaal dossier