Ridder Drive Systems ontwikkelt, produceert en verkoopt een compleet assortiment elektromechanische aandrijfsystemen. Deze systemen worden voornamelijk toegepast in de agrarische sector en voor kassenbouw, bijvoorbeeld voor het openen en sluiten van ventilatiekleppen. Het assortiment bestaat uit meer dan 1000 verschillende onderdelen waarbij ook reserveonderdelen geleverd worden. Ridder is internationaal actief en levert haar producten vooral aan de dealers, kassenbouwers en installateurs.

De uitdaging

Om bijvoorbeeld een nieuwe kas te bouwen, worden bouwtekeningen gemaakt waarin de aandrijfsystemen van Ridder worden opgenomen. Om te zorgen dat de aandrijfsystemen op de juiste manier en plaats gemonteerd worden, zijn specifieke informatie en CAD-tekeningen nodig van de aandrijfsystemen. Voorheen werden deze bestanden per e-mail naar de klant gestuurd of konden deze deels via de website gedownload worden. Het aanbieden en zoeken naar de juiste informatie nam hierdoor veel onnodige tijd in beslag. Aangezien Ridder steeds internationaler opereert en ook haar buitenlandse klanten op elk moment van de dag van de juiste informatie wil voorzien, was Ridder op zoek naar een klantportaal om informatie 24/7 te kunnen delen. Hiervoor heeft Ridder de expertise van ETTU ingeschakeld om een klantportaal te ontwikkelen in SharePoint.

De oplossing

Voor Ridder Drive Systems heeft ETTU de Ridder Support Server ontwikkeld, een klantportaal dat volledig gebruik maakt van Microsoft SharePoint. Door middel van Form Based Authentication kunnen zowel medewerkers als externen inloggen op het portaal. Op basis van de behoeften van de klant, wordt specifieke informatie weergegeven. Zo kunnen sommige klanten naast productinformatie en handleidingen ook zelf systeemberekeningen maken en CAD-bestanden downloaden. Nieuwe klanten kunnen daarnaast zelf een persoonlijk account aanvragen via de website.

Voor het maken van berekeningen kunnen de klanten gebruik maken van de online calculatieserver. Om een systeemberekening te maken, vult de gebruiker de benodigde informatie in waarna via het portaal automatisch een berekening wordt gemaakt om de juiste toe te passen Ridder producten te bepalen. De resultaten van de berekeningen ontvangt de gebruiker direct per mail.

Het klantportaal is beschikbaar in 6 verschillende talen met elk dezelfde structuur. Dit zorgt voor herkenning bij de klant en ook dat informatie op dezelfde manier wordt weergegeven. Daarnaast is het klantportaal zo ingericht dat informatie snel teruggevonden kan worden, bijvoorbeeld op taal en artikel- of typenummer.

Download de volledige praktijkcase Ridder Drive Systems - Internationaal klantportaal hier