Publicatiedatum: 08 mei 2013

Vervanging van huidig Document Management Systeem

Het Radboudumc stond medio 2012 voor de volgende uitdaging: de huidige DMS-oplossing is verouderd en kan bovendien niet overweg met het Windows 7 platform dat minimaal vereist is voor de uitrol van het nieuwe Elektronische Patiënten Dossier. In een gedegen pakketselectie werd gekozen voor ETTU.

Het eConnect DMS RMA Portaal van ETTU, gebaseerd op Microsoft SharePoint, bleek een goede oplossing. Dit SharePoint systeem biedt een basisset aan functionaliteit die aansluit bij de wensen en eisen van het UMC en bovendien een snelle implementatie mogelijk maakt. Ook sluit deze oplossing aan bij de wens alle niet-patiënt-gerelateerde zorgapplicaties op een generiek platform te ontsluiten.

Meer dan 2000 medewerkers van het Nijmeegse ziekenhuis zullen met het eConnect portaal van ETTU gaan werken. Het portaal is NEN 2082 gecertificeerd, en voldoet daarmee aan de strengste eisen op het gebied van informatiebeveiliging.

Mike de Roode, projectleider bij het Radboudumc: “Kennis is essentieel voor effectieve zorg en vormt bij ons dan ook het hart van de organisatie. Met eConnect kunnen wij binnenkort effectiever samenwerken, doordat vanaf iedere werkplek op ieder moment de meest up-to-date informatie real-time beschikbaar is. Dit zal zich vertalen in tijdbesparing en foutreductie, en geeft ons naar verwachting al snel een aanzienlijke kostenbesparing.”

Piet Vink, Directeur en verantwoordelijk voor sales en marketing bij ETTU: “Wij zijn klaar voor een spannend traject met een strakke deadline. Door een schaalbare infrastructuur neer te zetten, zorgen we dat Radboudumc met andere SharePoint applicaties kan integreren, en dus klaar is voor de toekomst.”